mariafoto

Alla inlägg under mars 2012

Av Maria Selberg - 27 mars 2012 10:54

 

God dagens!


Känner att motivationen har börjat så smått infinna sig igen.. Kanske är det våren i luften som är anledningen?!


Fick nöjet att öva lite mer på porträttfotografering i helgen som var. Riktigt roligt. Små barn är så underbart naturliga..


 


Av Maria Selberg - 16 mars 2012 13:02

så blev det helg igen!!


Vackert väder är det fortfarande också! Soligt och plusgrader, helt perfekt start på en härlig lugn helg :)

 


Är riktigt peppad.. nu är det bara två veckor kvar innan nästa utbildningssväng! Blir en ganska intensiv vår med flera svängar in till storstan för den lilla landsbygdstösen  

   

Ikväll väntar lite grillad lax (förhoppningsvis) och ett glas rött till det.  Ingen Tonåring som ska hämtas i kväll alltså.. Otroligt lugn start på helgen.. Värre blir det i morgon då både Gubben och tonåringen skall hämtas under lördagskvällen.

Ska försöka mig på att komma ut och fotografera lite i helgen om nu bara andan faller på. Känner att det har varit lite torftligt på sistone. Men vårkänslorna är det iallafall inget fel på.  


Trevlig Helg!

Av Maria Selberg - 12 mars 2012 13:48

Alla har ju sin egna stil och det gäller även när det gäller fotografier.  

Har börjat att fotograferat lite porträtt under detta år och ngr av mina favoriter är nedanstående. Hittills vill säga :)            



 

         

Av Maria Selberg - 11 mars 2012 13:00

God dagens i solskenet!!  

Efter en helt underbar vecka och helg är det nu vardag igen..

Utbildningen var fruktansvärt lärorik och givande- motsvarade förväntningarna kan man lugnt säga. Lyckat!!

 

Så nu är det bara att försöka använda sig av kunskapen på rätt sätt och ladda upp för nästa sväng som är om dryga två veckor.. Tiden går fort



(Slänger ut ngr utomhus porträtt på stortjejen så här i förbi farten)

 

 

        

En fantastisk helg med en massa sittandet i solstolen blev det för min del.. vilket känns väldigt skönt. Kroppen behövde verkligen lite sol och vila.

Sen blev det en långpromenad i skogen tillsammans med vovven också-äntligen gick det att gå både på skaren och efter skoterspåren och slippa gå efter vägarna! Tror att både jag och Ronja tyckte det var lika härligt. Min lilla skogskompis :)


  

Avslutar dagens inlägg med en närbild på fotbollsmålet som vi har på gården..  Verkar lite halvnött :) 

Av Maria Selberg - 3 mars 2012 16:33

     

Goddagens i solskenet!! 

Efter en helt underbar dag så är det snart dax för att börja laga mat åt barnen-åtminstone de som behagar vara hemma :)

Äldsta dottern har ju börjat tycka att ungdomsgården är ett bra ställe att tillbringa helgkvällarna på tillsammans med sina kompisar, och det förstår man ju. Själv tillbringade man ju väldigt mycket tid där också men det var ju ngr år sen :)




  Gubben är uppe i fjällen och skottar tak och har det lugnt och skönt.. Är nästan lite avis, men jag får väl ta igen det där med lugn och ro när jag är i stockholm på måndag till tisdag till veckan. Åtminstone kvällen torde väl vara lugn?! Ser fram emot utbildningen något fruktansvärt mycket. Hoppas verkligen att den uppnår mina förväntningar bara..

   


Önskar er en trevlig Lördagkväll och fortsatt solig helg!

Av Maria Selberg - 2 mars 2012 12:50

Fredag och snart helg!! Och fint väder verkar vi få också :)  

Vårkänslorna börjar så smått infinna sig.. 

 

Det underbara sparkföret som har varit hela denna vinter börjar se sitt slut nu, tyvärr.. Försökte ge mig ut på kvällspromenaden i går men det var för halkigt att vara utan sparken men det var för lite is för att sparka.. Så det blev att bära sparken bitvis och glida emellanåt.. Bra träning för hela kroppen, med andra ord   

 

   Vad kommer att hända i helgen då? Jag kommer förmodligen att sitta bänkad vid tv´n åtminstone mellan kl 12.30-17.30 Det är ju skidskytte VM!!!!! Så sportig kommer jag att vara, och det känns riktigt bra att få anstränga musklerna lite     



     



   


Jaha, då säger jag väl skål då och önskar er en trevlig Helg!!

Av Maria Selberg - 1 mars 2012 12:18

Goddagens där ute!

 

Bloggtorkan har totalt infunnit sig här. Känner mig inte ett dugg motiverad till att sitta vid datorn. Det är ju helt fantastiskt väder ute så det är ju där man vill vara istället och Vårkänslorna börjar så sakta ta tag i en och humöret börjar bli lite bättre.

 


Det var tänkt att jag skulle fota lite porträtt till helgen men vi sköt fram det till lite senare i vår så vi även kan fotografera porträtt utomhus. Kändes som ett vettigt beslut.

Och sen i början av nästa vecka ska jag åka iväg en sväng till storstan Stockholm och öka på lärandet lite. Det ska bli riktigt kul. Både få lära känna lite nytt folk och sen väcka upp hjärnan och se om det går att få in ngt i hjärnbalken.  


Önskar er en fortsatt trevlig Torsdag



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards