mariafoto

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Fjällen, valborg och en ny månad

Av Maria Selberg - 3 maj 2012 10:10

 

  

Hyffsat fint väder har vi haft samt väldigt mycket lugn och ro- precis som en fjällresa ska vara!     

Ser ni små -människorna längst där uppe?? Det råkar vara min gubbe och min far som fick ett litet il och tog skidorna och började plågoturen upp, sen så blev det ju inte så mycket mindre plågsamt ner om jag förstod dom rätt.. Ganska brant och svåråkt med längdskidor, men dom kom iallafall ner oskadda och väldigt solbrända                   

Här är samma berg igen, men utan de små människorna :)   

På själva Valborg var det fruktansvärt blåsigt, vi kunde inte ens tända ngn brasa för den förflyttade sig hela tiden.. men rätt trevligt var det ändå. Barnen fick ju grilla i kaminen i stället... :)

   


Mitt nya objektiv fick vara på under hela resan. Och min slutsats är: att jag är helt ok nöjd även denna gång.

Visst är det skillnad på objektiv med fast bländare, men till det lilla fågelfotografering som man ändå pysslar med så får det duga för tillfället.. Det känns mer viktigt med ett skarpt objektiv vid porträttfotografering  odyl där man mera kritiskt kollar in bilden, eller annars får man vänta tills man blir rik någon gång och köpa en riktig värsting till fågerfotograferingen.. För tillfället så hoppas jag kunna införskaffa en vidvinkel snart, för det står nog näst på inköpslistan.Tamron 10-24 sägs ju vara helt ok,så det vore ju kul att testa någon gång.                      


Önskar er en trevlig Torsdag! 


 
 
Corina

Corina

3 maj 2012 18:55

Funderar på ett nytt 70-300 så småningom :) Saknar det ibland faktiskt. Telefonen redan inköpt plus en liten Sonykamera till gubben och när man inte orkar bära med sig det stora monstret. Funderar på att ta den lilla med mig nu på resan för en test;)
Fina bilder som vanligt.....blir lite sugen på en fjälltripp faktisk ;) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

3 maj 2012 20:04

Du kanske är ledig någon gång så vi kan bege oss dit upp en sväng snart?? Fjällen är ju rätt så fint på våren också :) kramar

 
Cats

Cats

7 maj 2012 15:29

Tack för jag fick ta del av dina fina fjällbilder. Fjällen är mäktiga. Fanns det ingen möjligen risk för laviner. De fick väl åka telemarks svängar utför. Ha det bra!
Cats

http://weismann.zoomin.se

 
christer

christer

11 maj 2012 16:58

Hejsan hejsan!!
Vilka sanslöst fina bilder,men så är du ju en duktig fotograf också!!
Ha det så bra.
Hälsningar Christer.

http://www.christersfoto.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards